bentekarlsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Bente Karlsson - 31 augusti 2012 19:27

Hej på er. 
Idag, så var jag inte i skolan.
För jag är sjuk.
Det är jätte trevligt. Jätte trevligt att ligga i sängen med snuva, halsont, feber & käk-ont. ( ont i min käke. lol ) 
Borde inte sitta vid datorn pga feber, men vad fan ska man göra.. 
Tror inte jag kommer kunna köra på söndag i Bergsjön .. 
Så som jag mår nu, så absolut inte. 
Har knappt ätit något heller, men morsan har varit snäll och tagit hand om mig. / förutom att hon smitit upp till Diana. 
Kan även erkänna att jag börjat tycka att te är gott. 
Bad mamma köpa hem andra smaker. omnomnom. inte provat dom än, men det ska göras. 
Har inget mer o berätta. 
..
Mitt rum ser ut som rummet på nezeril reklamen. Vackert. 
Har även ont i hela min kropp och fryser vad jag än gör. 
Dessutom känner jag mig som rudolf med röda mulen.
" Hette en helt vanlig människa. " 
Nä men .
Hejdå. 

Av Bente Karlsson - 30 augusti 2012 19:36

Hellu på alla sköldpaddor.

vad har ni gjort idag?
Skolan, eller? hahahah. tråkigt. 

Mått dåligt i princip, hela dagen. är nog på väg att bli riktigt förkyld.. 
Märkte redan när jag kom hem hur snuvig jag var, och innan jag märkte det hade jag ont i halsen, och har allt det där än. 
Hoppas jag kan åka till skolan imorgon! Vill inte missa något.. 
Har nyss varit i badet, sjukt skönt, men ändå inte. 
Sedan fick jag tydligen en komplimang, eller. ska man tolka det som komplimang? 
i guess.. o.o 
Anyways. 
Gjort om bloggen. (= 
.. 
..
..
..
Jag kommer inte klara skolan, kommer få F i NO och Tyska. hahaha, döda mig. 
Utvecklingssamtal på tisdag med, hurra.. <.<

Av Bente Karlsson - 29 augusti 2012 19:33

GRATTIS TILL VÅRAN UNDERBARA LIAM PAYNE AKA DADDY DIRECTION SOM BLIR 19 IDAG!
Sveriges directioners älskar dig, och din flickvän. [=
hoppas du haft en underbar dag. ♥


ANYWAYS

Idag, har jag varit i skolan. Haft Mentorstid, SO och Matte. 
var väl helt okej, förutom att jag fick reda på att jag hamnat i teori-grupp 1. 
Fick ju kurs 3 - häftet. :I ska snacka med lärarna och göra om provet. 
Pallar inte gå om kurs ett, vill ha nya utmaningar.
Sedan, på matten, fick vi tillbaka våran " för diagnos. " , shiet. Jag suger verkligen på matte, seriöst. HAHA ):

Nepp, blir fan o plugga som en idiot. 
Vill se på " sebbe. " filmen, ahah. 
den är bra. 
..
..
.. 

asså, bjuder på bild för att jag kände mig tvungen eftersom att Liam fyller år, och alla skulle göra videosar osv osv o lägga upp på yt, och jag är inte med i någon eftersom jag inte skickat in en bild, så.. well.. here it is : 

- har läxförhör i NO imorgon, hahahahahhahaha. kommer faila sönder mig. ♥ " kbry. "   


Av Bente Karlsson - 25 augusti 2012 16:31

Tja, alla flickor och pojkar. 
Idag, har jag i stort sett varit lat. 
Har precis gjort mig i ordning för att möta morsan och åka bil. HIHIHI ÄLSKAR ATT ÅKA BIL. 
Morsan har fått låna min morbrors bil i en månad, då han är på semester. ^^

- Vi hade bil förut, men inte längre. 

Igår, Gjorde jag läxor. Engelska & Matte. Lätta läxor. 
För tillfället är skolan helt okej, bara det att dagarna är långa, och att NO-Läraren kommer ge mig F i betyg.. 
Varför? :

Jo, hon är från.. ungern.. eller vad det nu var, och hon kan inte snacka korrekt svenska, då förstår klassen ingenting. Liksom .. ; " Om du skratah, du drika vaten. " man ba; ok .. 
Så jag är deprimerad över att få skit betyg i NO, när jag hade bra omdömme förra året. 

Hade jag fått betyg förra året hade jag fått ett B, vilket hade varit i stort sett, En DRÖM. 
Men då hade vi en annan lärare.. så att.. ja.. fuck my life. 
Sedan har vi en ny hemkunskaps lärare som för en gångsskull inte är en grinig kärring. En kille på 25-35 år. Hurra! 
Tänkte bjuda på en bild, för att jag inte har någon annan. 
Och så ser jag ut för tillfället, förutom att jag har satt upp mitt hår..

BAI BAI. 

 

Av Bente Karlsson - 22 augusti 2012 16:34

Ner o handla cola, sedan upp igen. 
Fan att dom tog bort närbutiken /kryddan, som fanns här uppe förut. 
:p:p:p
Vart i skolan idag, fick lära " känna " några sexor, och andra människor. imorgon är det vanlig skoldag, börjar med kör .......... slutar med idrott, tror jag? 
Slutar typ, halv fyra eller något imorgon.
FACK MA LAJF

Bjuder på ego-pic, ok. hejdå.   

Det blev den bästa bilden.. duck face.. o_o 

Av Bente Karlsson - 21 augusti 2012 20:36

Hellu.

Nu ska jag berätta om något jag är väldigt orolig över.

Idag, så åkte jag & Sofia hem till Becca. 

Vi åt mackor, och då påpekar dom att det låter väldigt mycket när jag tuggar, vilket jag också märker tillslut.

Jag känner också att det är min käke det beror på. 

- Jag har haft ont i min käke till och från i över ett år nu, ibland när jag ska te.x säga något, och öppnar min mun för snabbt, eller inte(?) , så låser den sig, och jag får jätte ont, vilket leder till att jag inte kan öppna käken mer, utan tvingas istället stänga igen munnen och försöka på nytt. Jag har även väldigt ont i käken bara sådär, jag vet inte om jag gnisslar tänder, eller om jag kanske har diskbrock, vilket leder till det som gör mig mest orolig.

- Jag läste på tandvårdens sida, och kollade efter symtom, jag fann ganska många som stämde in på mig. Det stod något om ledgångsreumatism, och jag tror nog att nästan alla vet vad reumatism är.. - jag vet vad det är, men är inte säker på hur jag ska förklara, så om ni inte vet, googla det. 

Jag tror INTE att jag har det, men tänk, bara tänk så har jag det? jag vill verkligen inte. Jag har tillräckligt med bekymmer i mitt liv och jag vill inte leva med reumatism också.. 

Det stod även något om att man ibland skulle kunna behöva göra ett kirurgiskt ingrepp, och jag vill inte operera mig.

det här läste jag om ; 

 

Om besvären kommer från käkleden så har man oftast rörelsesmärta, dvs. när man gapar, tuggar och biter av så ger det upphov till smärta i käkleden. Andra tecken på att något är fel i käkleden är käkledsljud. Knäppning och knak är ett tecken på diskskada. Knäppningar är mycket vanliga och förekommer hos c:a 30% i normalbefolkningen. Det är mycket vanligt att man råkat ut för någon form av käkskada tidigare i dessa fall. En amerikansk undersökning visade att en så stor andel som 70 % av de patienter som sökte för knäppningar, upphakningar och låsningar i käkleden hade råkat ut för någon form av käkskada tidigare. I de allra flesta fall är knäppningen så diskret att den inte besvärar nämnvärt men hos en liten grupp patienter kan knäppningen bli så kraftfull att den hörs i omgivningen. I de fall där denna kraftfulla knäppning är förenad med smärta eller där en käkledslåsning uppstår kan kirurgisk behandling bli aktuell.

 


För det första, kan jag ju säga att jag inte råkat ut för någon olycka där min käke gjort ont. 
Det kom dagen efter midsommar 2011 bara sådär, - då jag var förkyld. 

 

Jätte orolig.. 

Av Bente Karlsson - 20 augusti 2012 15:23

okok, jag är random nu. men jag måste bara få, jag vet inte. skriva av mig.. eller något, inte riktigt skriva av mig, men skitsamma. ta det som ni vill. O_O

 
Jag är inget fan av Demi, Har aldrig varit, och kommer nog aldrig bli heller.
Idag, fyller Demi år, och idag på twitter, hade någon idiot startat trenden " #HappyBirthdayFatWhore " , För det första, är Demi inte fet. För det andra, Vilken människa, över huvudtaget kan sakna så mycket respekt
Demi har gått igenom mycket, och det visste jag inte innan. 
Demi blev mobbad som liten, och hennes pappa hade hon ingen kontakt med. - Demi blev så mobbad att dom skaffade henne en privat-lärare. Under tiden skärde hon sig. 
Efter att jag fick reda på det som står ovanför, så har jag börjat respektera Demi så, så, så, såmycket. Jag kan inte föreställa mig hur hon har kunnat ha det. Demi är en utav de starkaste personer jag hört talats om. 
 
Man startar fan inte en trend på twitter som kan göra en person ledsen. 
Hennes musik är faktiskt fantastisk, och jag kan säga er, att 
Efter att jag läst vad hon har gått igenom, så har jag inte ogillat en enda sång som hon skrivit, som jag lyssnat på. 
 
Grattis på födelsedagen Demi. (=
 
weird som jag är, men ja. You'll have to live with it. 
Ber er, Lyssna på ; Demi lovato - Unbroken & Give your heart a break & Lightweight. 
Sjukt bra. 
Av Bente Karlsson - 20 augusti 2012 15:18

Heej på er alla flickor och pojkar. 

Idag, så har jag suttit och kollat på simpsons. ( det gör jag nu. ) 

Eh, jag deppar över att skolan börjar imorgon med, jag menar .. 

vart fan tog sommarn vägen? Jag har aldrig någonsin varit med om ett snabbare sommarlov. 

Under de senaste veckorna, har jag varit med lite kompisar på liseberg o så. 

Imorgon ska jag åka till skolan. det kommer bli hemskt. 
kommer få gå upp typ... 7 eller något. :s men nu måste jag snart gå o stänga av ugnen. okok, ska påbörja ett nytt blogginlägg snart.

Hejdå katter. 

Twitter

Instagram

Mina senaste bilder på Instagram, se till att följa mig!

Senaste Inläggen

Bloggpartner

Arkiv

Muspekare gjord av

http://1dcursors.tumblr.com/signs#1d

Translate my blog!


Ovido - Quiz & Flashcards