bentekarlsson

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

I CAN'T DO THIS ANYMORE

Av Bente Karlsson - 21 augusti 2012 20:36

Hellu.

Nu ska jag berätta om något jag är väldigt orolig över.

Idag, så åkte jag & Sofia hem till Becca. 

Vi åt mackor, och då påpekar dom att det låter väldigt mycket när jag tuggar, vilket jag också märker tillslut.

Jag känner också att det är min käke det beror på. 

- Jag har haft ont i min käke till och från i över ett år nu, ibland när jag ska te.x säga något, och öppnar min mun för snabbt, eller inte(?) , så låser den sig, och jag får jätte ont, vilket leder till att jag inte kan öppna käken mer, utan tvingas istället stänga igen munnen och försöka på nytt. Jag har även väldigt ont i käken bara sådär, jag vet inte om jag gnisslar tänder, eller om jag kanske har diskbrock, vilket leder till det som gör mig mest orolig.

- Jag läste på tandvårdens sida, och kollade efter symtom, jag fann ganska många som stämde in på mig. Det stod något om ledgångsreumatism, och jag tror nog att nästan alla vet vad reumatism är.. - jag vet vad det är, men är inte säker på hur jag ska förklara, så om ni inte vet, googla det. 

Jag tror INTE att jag har det, men tänk, bara tänk så har jag det? jag vill verkligen inte. Jag har tillräckligt med bekymmer i mitt liv och jag vill inte leva med reumatism också.. 

Det stod även något om att man ibland skulle kunna behöva göra ett kirurgiskt ingrepp, och jag vill inte operera mig.

det här läste jag om ; 

 

Om besvären kommer från käkleden så har man oftast rörelsesmärta, dvs. när man gapar, tuggar och biter av så ger det upphov till smärta i käkleden. Andra tecken på att något är fel i käkleden är käkledsljud. Knäppning och knak är ett tecken på diskskada. Knäppningar är mycket vanliga och förekommer hos c:a 30% i normalbefolkningen. Det är mycket vanligt att man råkat ut för någon form av käkskada tidigare i dessa fall. En amerikansk undersökning visade att en så stor andel som 70 % av de patienter som sökte för knäppningar, upphakningar och låsningar i käkleden hade råkat ut för någon form av käkskada tidigare. I de allra flesta fall är knäppningen så diskret att den inte besvärar nämnvärt men hos en liten grupp patienter kan knäppningen bli så kraftfull att den hörs i omgivningen. I de fall där denna kraftfulla knäppning är förenad med smärta eller där en käkledslåsning uppstår kan kirurgisk behandling bli aktuell.

 


För det första, kan jag ju säga att jag inte råkat ut för någon olycka där min käke gjort ont. 
Det kom dagen efter midsommar 2011 bara sådär, - då jag var förkyld. 

 

Jätte orolig.. 

 
 
Ingen bild

en jävligt snäll person för att ja svarar ! :D

21 augusti 2012 20:54

har typ oxå haft de bara de att de gör ont ibland har haft de ända sen juni och ja va med i en olycka ... gå till tandläkaren tro mig dom kmr typ göra nåt shit å de kmr funka trooo mig gå till tandläkaren!

 
Bente

Bente

21 augusti 2012 21:04

Tack så jätte mycket för att du svarat!
Jag ska gå till skolsköterskan och prata med henne först, därefter, blir det antagligen tandläkaren.

http://www.bentekarlsson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bente Karlsson - 31 augusti 2013 19:31

Som ni ser, så har jag bytt bloggportal. Headern skriker ut min nya blogg.    VI SES PÅ ANDRA SIDAN, SJÖGURKOR. ~   Lör 31 Augusti 2013  ...

Av Bente Karlsson - 30 augusti 2013 17:02

Haj! Idag så har jag varit i skolan. Det var ju inte kul. Men något som är kul är bio. ;) jag ska på bio med Sofia, Julia och Lisa och kolla på 1D3D This Is Us. Jaaaaag kommer fangirla som en idiot.    Jag SKA dessutom byta bloggportal till blogg...

Av Bente Karlsson - 29 augusti 2013 16:46


Hej Sjögurkor! =D  Jag hatar skolan, och jag ska skriva en sida om Köttbullen Ingemar som åker på äventyr i kroppen. Det kan ju bli kul.. eller?ANYWAY IDAG, SÅ FYLLER DADDY DIRECTION ÅR. :OOOO  Han är inte någon tonåring längre, idag är han vux...

Av Bente Karlsson - 25 augusti 2013 19:14

Den här låten är så sjukt ap-bra! Det beskriver så många liv, och det beskriver mig ibland när jag inte orkar med något eller om något speciellt har hänt. Det passar in så sjukt bra att det inte är klokt, ni borde ge den en chans, lyssna på den och t...

Av Bente Karlsson - 13 augusti 2013 11:36

Hej sjögurkor. FÖRLÅÅÅÅÅT för att jag har varit så dålig på att blogga. Men det har hänt lite saker och så. eller asså, egentligen inte, men saken är den. Att min dator har haft pms i tre månader eller något och styrplattan suger och vill inte ...

Twitter

Instagram

Mina senaste bilder på Instagram, se till att följa mig!

Senaste Inläggen

Bloggpartner

Arkiv

Tidigare år

Muspekare gjord av

http://1dcursors.tumblr.com/signs#1d

Translate my blog!


Ovido - Quiz & Flashcards